חדשות

בית החולים שיוקם בבאר שבע יהיה בבעלות קופ"ח לאומית ומאוחדת

על פי המלצת מנכ"לי משרד הבריאות והאוצר, הבעלות בביה"ח תהיה של שתי קופות החולים וההפעלה תתבצע ע"י המרכז הרפואי שיבא | ביה"ח בנגב אמור להיפתח עד לשנת 2028 ויכלול כ-600 מיטות

שקף תכנון של בית החולים ע"ש שמעון פרס בנגב. דורון רוהטין - תב"ע, ספקטור עמישר - תכנית אב

מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר קבעו היום (ה') כי ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיו במודל משולב של קופות החולים מאוחדת ולאומית ובית החולים שיבא, תוך שהבעלות תהיה של קופות החולים וההפעלה תהיה על ידי בית החולים שיבא שעימו יתקשרו הקופות.

ההחלטה, שדורשת עדיין את אישור הממשלה, סוללת את הדרך ליישום החלטת הממשלה משנת 2014, בה הוחלט לראשונה על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע. ‏‎בית החולים אמור להיפתח עד לשנת 2028 ויכלול כ-600 מיטות אשפוז.

מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר פרסמו היום את חוות דעתם המפורטת הממליצה לקבוע כי התכנון, ההקמה והתפעול של בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משותף לקופות החולים מאוחדת ולאומית, כאשר, כאמור, הבעלות בבית החולים תהיה של קופות החולים וההפעלה באמצעות המרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

בהודעה המשותפת של משרדי בריאות והאוצר נמסר כי המלצה זו מגיעה בסיומה של עבודת מטה מאומצת שהובילו מנכ"לי המשרדים ובה לקחו חלק משרד הבריאות, אגף התקציבים, החשב הכללי והממונה על השכר באוצר.

‎שר הבריאות אוריאל בוסו מסר: ״אנחנו עושים היום צעד גדול קדימה לקראת הקמת בית חולים חדש בבאר שבע, בשורה היסטורית שתשנה את פני מערכת הבריאות שלנו לדורות קדימה. זהו מהלך חשוב לנגב, שיוביל להגדלה של המענה הרפואי בכל התחומים וישפיע באופן ישיר על כלל אזרחי ישראל.

"כפי שהתחייבנו, אנו ממשיכים לממש את ההסכם הקואליציוני שעליו חתם יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי עם הקמת הממשלה, מתוך חזון ברור של צמצום פערים ודאגה שכל אזרח בישראל, מכל אזור גיאוגרפי, יזכה לקבל שירות רפואי שוויוני ואיכותי. בניית בית חולים חדש בנגב הוא מהלך צודק שישפר את חייהם ובריאותם של התושבים ויהיה מקור תעסוקה ומחקר משמעותי".

עוד אמר השר בוסו: "אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות עם האוצר לאחר שנים ומודה לשר סמוטריץ' על שיתוף הפעולה. המתווה שנקבע יעניק לנו את הכלים להוציא אל הפועל את המהלך באופן היעיל והנכון ביותר. אפעל להעלות את הנושא לאישור הממשלה בהקדם האפשרי על מנת להתחיל במלאכת ההקמה בזמן הקרוב".

נושאים קשורים:  בית חולים חדש,  באר שבע,  משרד הבריאות,  משה בר סימן טוב,  קופת החולים מאוחדת,  קופת החולים לאומית,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
אנונימי/ת
19.04.2024, 11:18

עוד תוצר פוליטי כושל בשיתוף של האוצר והבריאות ולמה : 1- האם באר שבע זקוקה לבי״ח מתחרה לסורוקה ? ב- האם הנגב יזכה לשיפור מערכת הבריאות לה הוא נזקק ? ג- האם קופה שאין לה הצדקה קיומית וקופה שבקושי מצליחה להחזיק שירותי בריאות קהילתיים ראויים , ביחוד במרחב הכולל של הנגב - הן היכולות לנהל ביח כזה ? או שמא מישהו רוצה לתקוע אצבע בעין וסכין בגב הכללית ? ד- האם תנשום המצטיין רפואית ושערורייתי כלכלית הוא המוכשר ביותר להפעיל ביח נוסף בחבל ארץ זה ? ה- האם לא די לנו מהחמות הפוליטיות של דרעי ושותפיו ??
נכון, נחוץ שדרוג אמיתי למערך הרפואה ליישובים ולאזורי המגורים שכלל לא מוכרים כישובים מדרום לבאר שבע ועד אילת. אבל, מערך של שירותי בריאות מתקדמים בקהילה עם הישענות על מרכזי על קדמיים ( חדרי מיון, יחידות טיפול ואשפוז יום, פארא-רפואה ודומיהם) ולא ביח חדש בבאר שבע.
ואם אתם רוצים ביח חדש בנגב המרכזי והדרומי אז עשו זאת אך לא. בבאר שבע וביחד עם זאת חישבו על רפואת הקהילה שתשתלב בו ועל הדרך בה תצליחו לאייש את כולם. עד היום נישלתם, משרדי הבריאות והאוצר, בפיתוח רפואה שוויונית בפריפריה

אנונימי/ת
19.04.2024, 14:46

אבל בונים עכשיו בבאר שבע אסותא ושל מכבי… ויד קרית גת בונים גם כן… ואיפה זה מתוכנן?