חדשות

זן קורונה חדש, לא מסוכן אך מידבק ביותר, פוגע בעיקר בילדים

בהודו נרשמו 10,000 מקרי הדבקה חדשים בסוף השבוע האחרון בזן הוירוס החדש ארקטורוס, תת גירסה של אומיקרון | התסמינים: עיניים "מגרדות" או "דביקות" ומצב שנראה כמו דלקת לחמית

מגיפת הקורונה במומבאי, הודו. צילום ארכיון: Manoej Paateel/ שאטרסטוק

דיווחים על זן חדש של קורונה המתפשט בעולם, ביניהם על מקרי הידבקות רבים בדרום מזרח אסיה ובעיקר בקרב ילדים בהודו, עוררו את תשומת ליבו של ארגון הבריאות העולמי (WHO) שהוציא בשבוע שעבר דו"ח בנושא.

זן הוירוס, המכונה ארקטורוס (Arcturus), הוא תת גירסה של אומיקרון והוא מלווה בתסמינים שלא נראו בעבר בילדים.

למרות שישנן עדויות כי הוא מתפשט בעולם וכי נרשמו מקרים של תחלואה ביותר מ-20 מדינות, כולל בארה"ב, גירסה הזו של וירוס הקורונה, הנקראת XBB.1.16 (מוטציה של תת-הוריאנט XBB.1.5) לא נכנסה עדיין לרשימת המעקב של המרכזים האמריקאיים לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

בהודו מדווחים על התפשטות המחלה במשך ששת החודשים האחרונים, עם קפיצה במספר החולים בחודש האחרון ורמה של 10,000 מקרי הדבקה חדשים שנרשמו בסוף השבוע האחרון. כתוצאה מכך, בתי חולים במדינה עברו לכוננות חירום ושבו לחובה לעטות מסיכות.

המחלה נמצאה בעיקר בקרב ילדים עד לגיל 12, עם תסמינים של עיניים "מגרדות" או "דביקות", ומצב שנראה כמו דלקת לחמית המתבטאת באדמומיות, דמעות, נפיחות, גירוד, הפרשות וגירוי לצד חום גבוה ושיעול.

ההערכות  הן שמדובר בזן המידבק ביותר של הנגיף, אולם כיוון שלא נרשמה עלייה באשפוזים או בתמותה, ההתייחסות אליו היא כאל זן שאינו מסוכן במיוחד ולכן לא ננקטת כל פעולה בשלב זה אלא רק מעקב.

נושאים קשורים:  קורונה,  דלקת הלחמית,  19-COVID,  הודו,  ארקטורוס,  וריאנט,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
17.04.2023, 19:02

יאללה.. להקים מחדש את מנהלת הקורונה