חדשות

ניתוח נדיר לטיפול בהתפשלות מעיים בגישה לפרוסקופית בפעוט בוצע בלניאדו

הניתוח בוצע בהצלחה בשיתוף פעולה עם מחלקת כירורגיית ילדים בשניידר. ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף ילדים לניאדו: "הניתוח הלפרוסקופי מונע זיהומים ומאפשר תקופת החלמה קצרה באופן משמעותי"

מעיים (צילום: אילוסטרציה)
מעיים (צילום: אילוסטרציה)

למחלקת ילדים בבי"ח לניאדו הגיע פעוט כבן שנה, תושב נתניה, שאובחן מצב של התפשלות מעיים חמורה המחייבת ניתוח, על מנת למנוע אפשרות של בצקת במעי שעלולה לגרום לנמק. צוות מחלקת ילדים בבי"ח לניאדו, בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי שניידר ביצע את הניתוח הייחודי בהצלחה.

התפשלות מעיים היא מצב שבו חלק מהמעי נבלע בתוך חלק אחר הסמוך לו. מדובר בתופעה לא נפוצה אך מסוכנת, שבדרך כלל ניתן לטפל בה באמצעות חוקן. במצבים בהם החוקן לא מצליח לפתור את הבעיה - נדרש ניתוח. במרבית המרכזים הרפואיים בישראל מבוצע הניתוח בגישה כירורגית "פתוחה", במהלכה נפתח חתך משמעותי בבטן. הגישה הפתוחה בעייתית בהיבט של זיהומים וכן בהיבט של החלמה ממושכת. מספר מרכזים רפואיים בודדים בישראל מבצעים את הניתוח בגישה לפרוסקופית, המאפשרת לבצע חתכים זעירים, להיכנס לחלל הבטן עם מצלמה ולשחרר את המעי שהסתבך סביב עצמו.

ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף ילדים בבית החולים לניאדו אמר כי "הניתוח הלפרוסקופי מונע זיהומים ומאפשר תקופת החלמה קצרה באופן משמעותי."

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי של לניאדו ציין כי "שיתוף הפעולה האסטרטגי בין אגף ילדים בבי"ח לניאדו לבין מחלקת כירוגית ילדים במרכז הרפואי שניידר מאפשר ביצוע פרוצדורות מורכבות, בפרק זמן מהיר, תוך שימוש במכשור מתקדם. אנו נמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה הזה, עבור כחצי מיליון תושבי נתניה והשרון."

נושאים קשורים:  התפשלות מעי,  בית החולים שניידר,  לניאדו,  ד"ר מיכאל בן אקון,  פרופ' צבי שמעוני
תגובות
אנונימי/ת
29.11.2022, 05:44

אין קץ לטימטום ואין גבול לפירסום. למה לא יפורסם גם שבשיתוף פעולה נדיר תוקן בקע מפשעתי בילד. זו פעולה שגרתית בכל יחידה לכירורגיה ילדים!!!! של מי הרעיון לידיעה ההזויה?

אנונימי/ת
04.12.2022, 16:40

פירסום שווה למקומון של לינאדו אם קיים כזה.
בקרב מקצוענים זה פשוט לא מכובד כלפי עמיתים שלך
כנראה זה מוטו של ראשי איגוד כירורגית ילדים לפרסם כל מיני הישגים כאלה, טאחלס לא משנה שום דבר אחר, אכות מקצוע למשל