COVID-19 בישראל

פרופ' ערן סגל: "ייתכן שהגענו כבר לסוג של חסינות עדר"

לאור ירידה של כ-97% במספר מאומתי הקורונה החדשים ביום בחודשים האחרונים, פרופ' סגל ממכון ויצמן סבור שאפשר להסיר עוד הגבלות: "הסיכון קטן ושולי הביטחון רחבים"

פרופ' ערן סגל, מומחה לביולוגיה חישובית במכון ויצמן. "יש להעלות שוב את רמת החיסוניות הכללית במדינה". צילום: מכון ויצמן

מאז אמצע ינואר 2021 חלה ירידה של כ-97% במספר מאומתי הקורונה החדשים ביום. כמו כן בשבוע האחרון נראית גם ירידה עקבית יומיומית במספר החולים במצב קשה מ-337 ב-4 באפריל ועד 268 ב-10 בו. "לפיכך, ייתכן שישראל הגיעה לסוג מסוים של חסינות עדר ויש לה עתה שולי בטחון רחבים המאפשרים להסיר הגבלות נוספות בהדרגה, עד כדי יכולת לחזור אפילו לשגרה כמעט מלאה", כך אמר אמש (מוצ"ש) פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן באולפן חדשות 12.

בהציגו גרפים המבטאים את מגמת התחלואה בחודשים האחרונים אמר פרופ' סגל  כי "אפשר לראות את הירידות החדות הנמשכות כבר חודשיים וחצי וזאת כאשר המשק פתוח והיו גם אירועים המוניים שונים בפורים ובפסח, שהיה חשש לגביהם וגם הם עברו בשלום".

פרופ'  סגל ציין שגם במגזר החרדי היו רק שני חולים חדשים במצב קשה בכל השבוע האחרון ופחות מ-100 מאומתים ביום. גם שיעור הבדיקות הכללי החיוביות עומד על פחות מחצי אחוז. הנתונים מאפשרים חזרה מלאה ללימודים. "הלכנו בזהירות הרבה זמן ואנחנו רואים שזה עובד טוב. יש מקום לפתוח ולהחזיר את התלמידים ללימודים המלאים ואולי נדרש ללוות את המהלך הזה בבדיקות, אבל זה סיכון מחושב", ציין.

פרופ' סגל גם סבור שאפשר להסיר את חובת עטית המסיכות בשטח חיצוני וגם בשטחים סגורים אם כולם מחוסנים או שוהים שם רק עשרות אנשים. אם נראה שהסרת המסיכות גורמת לחזרה של הדבקות, אפשר יהיה להחזיר את ההגבלות. אבל כרגע, להערכתי, הסיכון קטן".

נושאים קשורים:  פרופ' ערן סגל,  19-COVID,  עטיית מסיכות,  חסינות עדר,  חדשות
תגובות