מחקרים COVID-19

מחקר בריטי מדווח על שורת הפרעות בשמיעה בחולי קורונה

תסמינים נוספים שעליהם מדווחים חולי קורונה: אובדן שמיעה, ורטיגו וצפצופים באוזניים

מחלת הקורונה והפרעות שמיעה. צילום: אילוסטרציה

ירידה באיכות השמיעה, טיניטוס וורטיגו עשויות להיות תופעות לוואי למחלת הקורונה - כך נטען במחקר חדש שפורסם בתחילת השבוע ב- International Journal of Audiology. לפי המחקר 7.6% מאלה שנדבקו בנגיף חוו ירידה באיכות השמיעה, 14.8% סבלו מטיניטוס ו-7.2% חוו תסמונת ורטיגו.

צוות המחקר מאוניברסיטת מנצ'סטר ניתח מידע מ-24 מחקרים שזיהו קשר בין הידבקות בנגיף הקורונה לבין בעיות וסטיבולריות – כלומר קשורות למערכת שיווי המשקל באוזן הפנימית שגם מעורבת בתנועות של העיניים.

פגיעה באיכות השמיעה נגרמת לעתים גם עקב הידבקות בנגיפים אחרים, ביניהם מחוללי חזרת, חצבת ודלקת קרום המוח. במחלות אלה נפגעים תאי החישה באופן הפנימית. עד כה לא ידוע מה הסיבה לכך שבעיות מסוג זה נגרמות גם עקב הידבקות בנגיף הקורונה SARS-Cov2. על פי הערכת החוקרים, רבים סובלים מתופעות אלו. חלק מהחולים דיווח שתסמינים אלה בעקבות המחלה נמשכים לאורך זמן ואחרים דיווחו כי נחלשו ונעלמו עם הזמן.

ניתוח ממצאי הנתונים מבוסס על פרטי מידע שסיפקו באורח עצמאי חולי קורונה שרואיינו או מתוך רשומות רפואיות. הם לא כוללים תוצאות בדיקות שמיעה. סוגיה זאת תיבחן עתה בבריטניה כדי להעריך במחקר קליני מהי חומרת ההפרעה הקשורה בקוביד-19.

נושאים קשורים:  הפרעות בשמיעה,  19-COVID,  קורונה,  מחקר,  חדשות,  תופעות לוואי
תגובות