COVID-19 בישראל

משרד הבריאות: מחלימי קורונה יחוסנו בחיסוני "מודרנה"

המחלימים יחוסנו במנה אחת בלבד ולפי תיעדוף גילאים | עוד כמיליון חיסוני "פייזר" עבור כחצי מיליון ישראלים יגיעו בקרוב לארץ

תרכיב החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת מודרנה. צילום: שאטרסטוק

כמה מאות אלפי תרכיבי חיסון של חברת מודרנה, שהטכנולוגיה שלהם זהה לזו שבתרכיב "פייזר", צפויים להגיע לישראל החל מהשבוע הבא ובמהלך מארס ולפי התכנית הנוכחית של משרד הבריאות, הם ישמשו כדי לחסן מחלימים מקורונה וגם פלסטינים שעובדים בישראל. המחלימים יחוסנו במנה אחת ולפי תיעדוף גילאים.

על פי בכירים במשרד הבריאות, עוד כמיליון חיסוני "פייזר", עבור כחצי מיליון ישראלים, יגיעו בקרוב, אולם לאחר מכן ייתכן שאספקתם תסתיים. עם זאת נעשים עדיין מאמצים מול החברה לספק לישראל כמות נוספת בתקופה הקרובה. עניין זה עלה בפגישת זום שקיימו אתמול (א') שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי עם בכירים מקופות החולים

במהלך פגישה זאת העלה אחד מנציגי קופות החולים את סוגיית המבוטחים מקרב עולי בריה"מ לשעבר, שהביעו עניין להתחסן בחיסון הרוסי, אולם משרד הבריאות הבהיר: "זה לא יקרה".

במקביל הודיעה חברת אסטרה-זניקה שיש אצלה עיכוב במשלוח החיסונים לישראל ועדיין אין בידה מועד ברור מתי יגיעו לארץ.

בתוך כך: בתדרוך לתקשורת אתמול שב והדגיש הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, כי קיים חשש גדול מאירועי פורים השבוע שעלולים להוביל לעלייה מחודשת בתחלואה ולעלייה במקדם ההדבקה מעל 1 – מצב שעלול לחייב דיון בהגבלות מחודשות עד כדי סגר.

פרופ' אש התבטא: "המגיפה לא מאחורינו. מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד, גם אם נמצא במגמת ירידה. מספר המאושפזים במצב קשה עדיין גבוה. יש עתה יותר צעירים במצב קשה. מרביתם של 40 החולים המחוברים לאקמו הם בגילאי 40-60 ואף צעירים יותר".

כמו כן דיווח פרופ' אש כי עד כה אותר בישראל מקרה אחד של נדבק בקורונה בוריאנט שמקורו באוגנדה והוא שונה מהוריאנטים הבריטי, הדרום אפריקאי, הברזילאי והקליפורני. עניין זה מצוי עתה בבדיקה.

באשר לאפשרות לחסן ילדים מתחת לגיל 16, העריך פרופ' אש כי תוצאות המחקר שעורכת עתה "פייזר" בנושא הזה יגיעו באפריל. אמש דווח ב"ניו יורק טיימס" כי משתתפי הניסוי בקרב בני 16-12 וגם צעירים יותר שהתנדבו לשמש נסיינים מביעים חשש מפני תופעות הלוואי שעליהם קראו, שמעו או נחשפו להם ברשת חברתית ומושקע מאמץ לשכנעם להתחסן.

עוד הודיע פרופ' אש כי משרד הבריאות מעודד עתה התחסנות של עובדים במקומות העבודה.

אתמול הופיע ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת שבה עלתה ההצעה להצמיד אזיק אלקטרוני לכל השבים מחו"ל במקום להכניסם למלוניות. על כך אמרה: "למיטב ידיעתי, אין כרגע אופציה לאיזוק אלקטרוני. הטכנולוגיה הזאת אכן קיימת אבל היא מאוד יקרה. אני גם לא בטוחה שהיא נמצאת עתה בישראל". עוד אמרה: "ועדת החריגים צריכה להחריג אנשים נכים במצבים בריאותיים קשים. הוריאנטים השונים עדיין מאיימים בצורה משמעותית, הם מגיעים לכאן מכל מיני ארצות שאפילו לא שמענו עליהן".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  מודרנה,  פייזר,  פרופ' נחמן אש,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  משרד הבריאות,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
22.02.2021, 18:04

מיותר !