תסמונת מאייר-רוקטינסקי

חיי המין של נשים עם תסמונת מאייר-רוקטינסקי לאחר וגינופלסטיית Vecchietti

תסמונת מאייר-רוקטינסקי-קוסטר-האוזר (MRKHS) מאופיינת על ידי אגנזיס של הרחם והוגינה ויכולה להיות קשורה במלפורמציות כלייתיות, שלדיות, אודיטוריות ולבביות. ניתן לטפל באגנזיס וגינלי על ידי הרחבה לא כירורגית או על ידי ניתוח. במחקר זה נבדקה ההשפעה של וגינופלסטיית Vecchietti, פרוצדורה בה הוגינה מורחבת בהדרגה, על חיי המין של נשים הסובלות מהתסמונת

05.09.2017, 10:42
מערכת הרבייה הנשית (אילוסטרציה)
מערכת הרבייה הנשית (אילוסטרציה)

תפקוד אנטומי ופיזיולוגי של הגניטליה הינו מהותי לבריאות מינית ופוריות. תסמונת MRKHS פוגעת בחיי המין של האשה ואינה מאפשרת פוריות. מטרת מחקר זה הייתה לבחון את ההשפעה הפסיכוסקסואלית של שחזור וגינה באמצעות שיטת Vecchietti בנשים עם תסמונת MRKHS.

במחקר השתתפו 42 נשים שעברו וגינופלסטיית Vecchietti הסובלות
מ-MRKHS. בנוסף, בוצע ראיון עם בני הזוג. קבוצת ביקורת המורכבת מ-45 נשים הפעילות מינית ללא ילדים המותאמת לגיל נבדקה גם כן במהלך תקופת המחקר.

בוצעה בדיקה גינקולוגית על מנת להעריך את התוצא האנטומי. תפקוד פסיכוסקסואלי הוערך על ידי מדד ה-FSDS-Rי(Female Sexual Distress Scale–Revised), מדד ה-FSFIי(Sexual Function Index) ועל ידי ראיון חצי מובנה. תדמית עצמית של הגניטליה הוערכה על ידי מדד ה-FGSISי(Female Genital Self-Image Scale).

החוקרים מצאו כי אורך הוגינה הממוצע (7.0±9.6 ס"מ) בקבוצת ה-MRKHS היה קצר באופן מובהק סטטיסטית לעומת האורך בקבוצת הביקורת (9.3±2.5 ס"מ). נשים עם נאו-וגינה דיווחו על תפקוד מיני מספק (ציון FSFI= 29±2.7) שלא היה שונה באופן מובהק סטטיסטית מקבוצת הביקורת. עם זאת בנשים הסובלות מהתסמונת נצפו רמות גבוהות יותר באופן מובהק סטטיסטית של חרדה וחוסר שביעות רצון מהגניטליה שלהן לעומת קבוצת הביקורת.

מסקנת החוקרים היא כי תפקוד מיני בנשים עם MRKHS יכול להיות מושב בהצלחה עם וגינופלסטיה. עם זאת, נשים אלו סובלות משיעורים גבוהים יותר של מצוקה וחוסר שביעות רצון מהגניטליה שלהן.

מקור:

Pastor, Z. et al. (2017) Sexual Medicine. 5, e106.

נושאים קשורים:  תסמונת מאייר-רוקטינסקי,  וגינה,  וגינופלסטייה,  Vecchietti,  מחקרים
תגובות