חדשות

הסטודנטים לרפואה נגד שיתוף הפעולה עם בית הספר בקפריסין

הסטודנטים שלחו מכתב בנושא זה לשר החינוך עם העתקים לסגן שר הבריאות ודיקני כל בתי הספר לרפואה בארץ

גדעון סער (מקור (ויקיפדיה)

גדעון סער (מקור: ויקיפדיה)

התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל שיגרה מכתב לשר החינוך גדעון סער, המשמש כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, והביעה בו את התנגדותה לתוכנית לפיה סטודנטים מבית הספר לרפואה בקפריסין יקיימו את הלימודים הקליניים שלהם בישראל, במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר.

במכתב נאמר כי בעקבות הפרסומים האחרונים על שיתוף הפעולה המתרקם בין שיבא לבין בית הספר החדש לרפואה בניקוסיה, מודיעות אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב והתאחדות הסטודנטים לרפואה כי הן מתנגדות למהלך. פורום דיקני בתי הספר לרפואה וועד ראשי האוניברסיטאות מתנגדים אף הם.

על-פי המיזם, בבית הספר לרפואה בקפריסין ילמדו סטודנטים זרים ומחצית מלימודיהם הקליניים הם ילמדו בבית החולים שיבא. "הרווח היחידי לבי"ח הוא כמובן רווח כספי", טוענים הסטודנטים. "הדבר יפגע פגיעה רצינית בהכשרת הסטודנטים הישראלים ובשאיפה המוצהרת להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה בישראל נוכח המחסור בכוח אדם רפואי. מספר המקומות ללימודים הקליניים בבתי החולים בארץ הוא כיום המכשול העיקרי להגדלה של מספר הסטודנטים".

גלעד אלון, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ונציג התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל, אמר: "אנו מאמינים כי יש לנצל את המשאבים על מנת להכשיר רופאים אשר בסיום לימודיהם יישארו בישראל. פתיחת האפשרות להכשרת סטודנטים זרים, תפגע בהכשרת הסטודנטים הישראלים".

העתקי המכתב נשלחו גם למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו, ליו"ר ועדת ראשי האוניברסיטאות פרופסור רבקה כרמי, ליו"ר ות"ת פרופסור מנואל טרכטנברג ולדיקני הרפואה, הפרופסורים שאול סופר (אוניברסיטת בן גוריון בנגב), אליעזר שלו (הטכניון, חיפה), ערן לייטרסדורף (האוניברסיטה העברית בירושלים) ויוסף מקורי (אוניברסיטת תל-אביב).

לנוסח המלא של המכתב

נושאים קשורים:  חדשות,  סטודנטים לרפואה,  התאחדות הסטודנטים לרפואה,  בית ספר לרפואה,  גדעון סער,  המרכז הרפואי "שיבא",  פרופ' רוני גמזו
תגובות